Click Click Jer

The Fast Track To Getting Pro At DOTA 2




There are a lot of DOTA 2 guides on the Internet and they all claim to provide the best, biggest and most thorough training manuals in the industry. But, the truth is that many of them are partial, poorly written, and too generic to teach you anything new.
I mean, c’mon! How many more times do we need to learn what the difference is between Intel heroes and Agility Heroes?
That stuff is old.
But if you want the good stuff, then this will surely grab your attention.
While I’m not exactly a noob, I remember when I was one and it was tough going. Finding someone who understand what a noob or an intermediate but struggling player know and doesn’t know and can write for them is not the easiest thing in the world.
So, when I found out about T Dub Sanders’ new DOTA 2 guide, I was excited to see what he could do with it because there’s just so many heroes in DOTA 2… how on earth could he cover it all? There’s so much material and I was really skeptical if it didn’t copy something on the Internet that I already knew by heart!
But he has definitely proven me wrong. His guide is good and I’ve learned heaps of stuff about it.
But, the real questions is whether or not the guide is going to be worth the purchase price. Would it make a big difference?
The answer is a big yes.
He really goes in depth on all the information and he leaves no stone unturned.
If you need a DOTA 2 guide, don’t settle for all the crap that is floating around out there. Check out what T Dub is offering with his powerful new guide and I guarantee that there will be people begging you to play on their team.

Click Here to guide you to be PRO!!
READMORE
 
Reactions: 

Click Dota2 - International Chest

ha ni dia... chest" yang akan memberikan item" yang diimpikan bagi setiap pemain dota yang ingin membukanya.Bagi yang banyak duit boleh lar beli kunci chest" ni di www.dota2.com . 



AMARAN!!! pada sesiapa yang nak beli banyak kunci . sila click sini Click Here
READMORE
 
Reactions: 

Click Dota2 - Items From International Chest

Salam kat sini aku nak kongsi beberapa gambar dari dota2.Item-item di bawah ini hanya bole didapati dari "international chest" sahaja.Selagi stok masih ada.Sebab international chest dia ada tarikh luput.

Brewmaster’s Items

Spiritual Spirits & Mace of the Great Elder:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=86566131








Juggernaut’s Items

Mask of Death:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=84156031





Lone Druid’s Items

Crescent Sickle of the Druid,Poor Armor of the Druid,Shoulders of the Twelfth Day,Robes of the Dawn,

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=87114773










Lycanthrope’s Items

Shoulder of the Noble

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=85019190





Morphling’s Items

Crown & Shoulders of the Comet’s Tail

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=88910955





Ogre Magi’s Items

Golden Walrus Whacker,Belt of Champions,Lucky Belt.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=87973078










Riki’s Items

Sange and Yasha
READMORE
 
Reactions: 

Click Info - Usain Bolt vs. Gravity

Tu diaaaQ~ 






huhuhu..  antara pakcik usin ni dengan penerjun saper paling laju ?? meh tengok sedikit penerangan ringkas
oleh minutephysics . Husinnn or Husinnnn !



READMORE
 
Reactions: 

Click Tahukah Anda - BASHAR AL ASSAD RUNTUHKAN SYRIA

Sadish~



PEMBUNUHAN beramai-ramai orang awam seolah-olah tidak akan berakhir. Selepas Hitler membunuh lebih enam juta Yahudi semasa Perang Dunia Kedua, diktator Pol Pot membunuh tidak kurang dua juta orang awam, tentera Amerika Syarikat (AS) membunuh 300 orang awam di My Lai Vietnam tahun 1969, pembersihan etnik yang mengorbankan lebih dua juta umat Islam di Bosnia tahun 1992 serta tentera marin AS membunuh 24 orang awam di Haditha, Iraq tahun 2006, banyak penganalisis sosial menganggap tidak berlaku lagi perbuatan kejam itu kerana manusia semakin bertamadun.

Tetapi tragedi pembunuhan beramai-ramai terhadap orang awam yang tidak berdosa berulang lagi. Kini perbuatan yang tidak bertamadun itu berlaku lagi dan yang malangnya ia berlaku di sebuah negara Islam.

Di Syria, tentera yang setia kepada diktator Presiden Bashar al Assad sudah membunuh hampir 200 orang awam. Pada minggu lalu tentera kerajaan menyerang sebuah kampung dan membunuh lebih 100 orang awam, sementara Rabu lalu pula 78 orang menjadi mangsa pembunuhan beramai-ramai.

Dalam tragedi My Lai yang berlaku pada 16 Mac 1968 itu tidak didedahkan hasil siasatannya kepada umum. Kes ini ditutup oleh AS sehinggalah dibongkar oleh wartawan penyiasatan akhbar Independent, Seymour Hersh pada 12 November 1969. Dunia wajar berterima kasih kepada wartawan.

Selepas pendedahan eksklusif dalam Independent, pada 20 November tahun yang sama majalah Time, Life dan Newsweek membuat laporan khas sementara stesen televisyen CBS juga membuat temu bual-temu bual eksklusif yang akhirnya menggoncang kedudukan Presiden Richard Nixon, Penasihat Keselamatan Henry Kissinger serta Setiausaha Pertahanan Melvin Laird.

Tetapi di Syria, pembunuhan beramai-ramai dilakukan secara terbuka dan tidak disorok daripada pengetahuan media. Bagaimanapun Bashar tetap berdolak-dalik dan menuduh ia dilakukan oleh puak pelampau dan bukannya tentera yang setia kepadanya. Beberapa saksi mengatakan pembunuhan itu dilakukan oleh tentera kerajaan. Malah banyak gambar mangsa disiarkan di media termasuklah kanak-kanak yang pecah tempurung kepala mereka dibedil tentera yang setia kepada diktator Bashar.

Kalau Nixon takut dengan tragedi My Lai yang boleh menumbangkannya, Bashar pula seolah-olah tidak gentar dengan tindakannya membunuh orang awam termasuk kanak-kanak. Dia cuma menafikan terlibat dalam pembunuhan itu, tidak lebih daripada itu. Bashar masih yakin dia begitu kuat untuk menghapuskan pihak pembangkang dengan melancarkan perang ke atas mereka.

Campur tangan

Pembunuhan beramai-ramai ini adalah bermulanya detik kejatuhan Bashar. Ini kerana perbuatan ini mengundang campur tangan asing yang berlindung di sebalik badan dunia seperti Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (NATO) dan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB). Walaupun sebelum ini rakyat bangkit menuntut reformasi politik di Syria tetapi kuasa luar tidak ada alasan lebih kukuh untuk mencampuri hal ehwal dalaman Syria. Tetapi isu yang kontroversi seperti pembunuhan beramai-ramai ini, kuasa luar ada alasan untuk mempercepat keruntuhan negara Islam ini.

Krisis di Syria bermula selepas beberapa negara Arab seperti Tunisia, Mesir dan Libya hancur akibat kebangkitan rakyat menumbangkan diktator. Ini sebenarnya bukanlah kebangkitan rakyat semata-mata tetapi campur tangan pihak luar yang mahu meruntuhkan negara-negara berkenaan. Pihak luar memainkan peranan di sebalik tuntutan keadilan sosial dan demokrasi dalam politik yang akhirnya mengundang campur tangan secara rasmi daripada NATO dan PBB menerusi Majlis Keselamatan.

Kebangkitan yang dikatakan dicetuskan oleh rakyat yang dahagakan reformasi politik ini merebak ke Syria tahun lalu selepas mendapat semangat daripada kejayaan rakyat menumbangkan diktator Hosni Mubarak di Mesir dan Muammar Gaddafi di Libya. Amerika Syarikat (AS) mengistilahkan kebangkitan ini sebagai Arab Spring. Hakikatnya bukanlah musim bunga tetapi gelora politik yang tiada berhujung bertapak di negara-negara berkenaan. Kini Syria menjadi salah satu daripadanya.

Bashar yang menggantikan ayahnya Hafez al Assad pada 2000 sebagai Presiden Syria. Dia meneruskan pemerintahan diktator di negara yang menjadi butang penting kepada dunia Arab terutama Turki, Lebanon dan Israel. Pada masa yang sama Syria mempunyai hubungan rapat dengan Rusia yang menjadi kebimbangan AS untuk menstrukturkan politik di Asia Barat.

Pembunuhan beramai-ramai yang dilakukan Bashar terhadap rakyatnya yang mahukan reformasi politik telah mengundang campur tangan kuasa asing dalam negaranya. Tindakan ini tidak menguntungkan sesiapa waima Bashar sendiri kerana kuasa asing akan menggunakan alasan ini untuk mencampuri hal ehwal dalam negara Syria. Kedegilan dan sikap diktator pemimpinlah yang memberi bala kepada rakyat apabila kuasa asing menyelinap untuk membantu menumbangkannya.

Bashar memang diktator. Dia patut ditumbangkan dan diganti dengan pemimpin yang berjiwa rakyat. Tetapi penentangan puak haluan kiri sebenarnya bukanlah seperti perusuh mahu menumbangkan Mubarak atau Gaddafi. Puak haluan kiri terutama Majlis Kebangsaan Syria (SNC) memilih pendekatan budi bicara untuk menurunkan diktator Bashar. SNC yang dipimpin oleh pembangkang Burhan Ghalioun berpangkalan di Istanbul Turki tidak bertindak ganas.

Perjuangan puak berhaluan kiri adalah mahu memecahkan kongkongan parti Baath yang memerintah Syria tanpa demokrasi lebih lima dekad lalu. Bashar pula bertindak menekan dan menindas pembangkang yang muncul sebagai suara pembaharuan Syria.

Tindakan Bashar untuk terus berkuasa membuatkan rakyat marah dam memprotes. Tindakan rakyat mendapat sokongan Liga Arab dan PBB menerusi Majlis Keselamatan dan mengenakan sekatan ekonomi ke atas Syria. Ini adalah permulaan zaman gelap Syria dan yang menanggung kesan daripada pergolakan politik ini adalah rakyat yang dinafikan suara mereka untuk memilih pemimpin. Mereka ini bukan sahaja ditindas malah menjadi mangsa pembunuhan beramai-ramai hanya kerana menyuarakan hasrat mendesak diktator Bashar mengundurkan diri.

Pada akhir Januari lalu, Liga Arab mengarahkan Bashar membuat reformasi politik dan menyerahkan kuasa kepada timbalannya kemudian mengadakan rundingan dengan pembangkang. Pada masa yang sama Liga Arab mengarahkan pilihan raya pelbagai parti diadakan dan dipantau oleh pemerhati antarabangsa. Tetapi hasilnya ialah tindakan ganas tentera kerajaan terhadap penunjuk perasaan yang memaksa pilihan raya ditangguhkan.

Sejak Jun tahun lalu Syria telah menjangka akan berlaku krisis ekonomi yang teruk apabila kadar pengangguran, kemiskinan dan kenaikan harga barang yang tidak terkawal. Kini sektor perdagangan dan perladangan mengalami kesan yang teruk apabila Liga Arab, Kesatuan Eropah (EU), AS dan negara jirannya, Turki mengenakan sekatan ekonomi.

Akhirnya Syria bukan sahaja berdepan dengan krisis politik akibat kebangkitan rakyat menentang pemimpin diktator malah ekonomi yang merosot dengan pantasnya. Akibatnya mata wang pound Syria menjunam apabila diniagakan di pasaran gelap. Ketika ini nilai mata wang pound Syria jatuh lebih 60 peratus berbanding dolar Amerika.

Kalau Syria hancur selepas ini, ia dihancurkan oleh pemimpin diktator yang mengundang campur tangan asing. Sekiranya Bashar bertindak demokratik dan menerima kewujudan parti pembangkang, Syria tidak berada dalam keadaan yang tenat seperti sekarang.


Oleh : Ku Seman Ku Hussain
READMORE
 
Reactions: 

Click Malaysia Only - Lagu Hangit Raya Di Jalan Duta

Selamat Hari Raya ~




lagu yang dinyanyikan oleh Hotfm staff. semepena hari raya yang bakal tiba beberapa hari lagi." 
Sempoiiii~~ tak sabar ler teww nak raya an ?? 



nak lagu lagi ??  http://www.hotfm.com.my/
READMORE
 
Reactions: 

Click Tahukah Anda - Jerebu Kemungkinan hingga Oktober


Hazel erhhh~





KUALA LUMPUR: Pelabuhan Klang adalah satu-satunya kawasan yang mencatat Indeks Pencemaran Udara (IPU) tidak sihat sehingga 11 pagi tadi dengan bacaan 101.

Jabatan Alam Sekitar (JAS) dalam satu kenyataan hari ini berkata, 13 kawasan mencatat IPU baik, IPU sederhana (35) dan Pelabuhan Klang mencatat IPU tidak sihat. IPU pada tahap antara 0 dan 50 adalah baik, sederhana (51-100), tidak sihat (101-200), sangat tidak sihat (201-300) dan berbahaya (lebih 301).
Antara kawasan mencatat IPU tertinggi ialah Alor Setar dan Bakar Arang Sungai Petani (78), Seberang Perai, Pulai Pinang dan Bukit Rambai, Melaka (76) serta Nilai dan Seremban, Negeri Sembilan masing mencatatkan IPU (75) dan (71).

Menurut JAS, imej satelit yang dikeluarkan oleh Asean Specialised Meteorological Centre (ASMC) semalam menunjukkan bilangan titik panas di Sumatera Indonesia meningkat kepada 88 berbanding 39 dua hari lalu.

"Ia telah menyebabkan kemerosotan kualiti udara di pantai barat Semenanjung Malaysia khususnya di Pelabuhan Klang. Berdasarkan maklumat dari Jabatan Meteorologi Malaysia, keadaan panas dan kering di rantau ini akan berpanjangan sehingga Oktober depan," kata JAS.

Sehubungan itu, JAS sudah pun menggerakkan Pelan Tindakan Jerebu Kebangsaan dan mengaktifkan Pelan Tindakan Mencegah Pembakaran Terbuka di semua negeri bagi mempertingkat pelaksanaan Prosedur Tetap Operasi (SOP) dalam usaha memantau status kualiti udara di seluruh negara.
JAS turut mengingatkan orang ramai berhubung Perintah Larangan Terbuka bagi kawasan di Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya serta Tudan, Permai Jaya, Kuala Baram di Miri, Sarawak, masih berkuat kuasa serta Program Pencegahan Kebakaran Tanah Gambut Yang Mudah terbakar bagi mencegah dan mengawal sebarang punca yang menyumbang kepada kemerosotan kualiti udara tempatan.

Orang ramai dinasihatkan tidak melakukan pembakaran terbuka dan memberikan kerjasama dengan melaporkan sebarang aktiviti kebakaran kepada Jabatan Bomba dan Penyelamat di talian 999 dan JAS di talian 1-800-88-2727. - BERNAMA


Sumber dari : Click Here





Apakah Itu Jerebu?

Jerebu disebabkan oleh zarah terampai di dalam atmosfera. Pada kepekatan yang tingg, zarah ini terserak dan menyerap cahaya matahari menyebabkan ketampakan mengufuk mengurang serta menjadikan atmosfera kelihatan pendar baiduri.

Jerebu tidak hanya terbatas di kawasan bandar tetapi juga di luar bandar. Zarah yang menyebabkan fenomena jerebu berasal daripada pelbagai sumber yang terhasil secara semulajadi atau aktiviti manusia.

Zarah-zarah terhasil daripada aktiviti manusia seperti:

Pembakaran terbuka
Pembukaan tanah
Penggunaan kenderaan bermotor
Pembakaran bahan api industri

Jerebu di Malaysia

Di kawasan tropika , angin biasanya bertiup perlahan. Bagi tempoh tertentu terutamanya semasa monsun  barat daya, keadaan atmosfera sangat stabil dimana pergerakan udara mengufuk dan menegak berkurangan. Dalam keadaan ini, pembentukan awam adalah tidak aktif dan menyebabkan cuaca menjadi kering.

Faktor-faktor yang membantu pembentukan jerebu:

Tempoh cuaca kering yang panjang
Keadaan atmosfera yang stabil
Sumber pencemaran yang pelbagai

Zarah-zarah yang bebas di atmosfera akan terperangkap dalam jisim udara yang terapung dan meningkatkan kepekatannya yang menyebabkan keadaan atmosfera berjerebu. Di Semenanjung Malaysia, keadaan berjerebu biasanya berlaku dari bulan Januari ke Februari dan Jun ke Ogos. Sebaliknya, semasa Monsun Timur Laut, angin lengas timur laut bertiup kuat dari Laut China Selatan mempunyai kelembapan tinggi sering membawa hujan di daratan, oleh itujerebu jarang kelihatan.

Bagaimana Jerebu Menghilang?

Dalam keadaan atmosfera yang berubah-ubah, terdapat hari yang berjerebu dan cerah. Apakah yang menyebabkan perubahan ini? Bila keadaan berjerebu, zarah-zarah di atmosfera disingkirkan melalui beberapa proses iaitu:

Pemendapan – zarah yang lebih berat mendap ke bumi melalui pemendapan graviti.
Basuhan hujan (rainout) – pemeluwapan wap ke atas zarah membentuk titis air yang akhirnya menghasilakan awan.
Cucian (washout) – zarah disingkirkan melalui pelanggaran dan pencantuman dengan titisan hujan.
Pergolakan – zarah jerebu di paras atmosfera tinggi lebih senang terserak dan tersebar. Hujan lebat atau ribut petir yang menyeluruh dengan arus menaik dan menurun yang kuat boleh menyingkirkan jerebu dengan berkesan.
Tempoh hujan renyai yang singkat biasanya tidak berkesan dalam menghilangkan jerebu teruk.


 Adakah Jerebu Berbahaya?

Jerebu berasal daripada sumber semulajadi seperti garam laut dan tanah adalah tidak memudharatkan manusia. Jerebu nipis dan sementara yang wujud di kebanyakan bandar tidak memberi kesan serius pada kesihatan jangka panjang penduduk. Namun, episod jerebu yang teruk boleh membahayakan kesihatan. Kejadian terdahulu melaporkan peningkatan kejadian iritasi mata dan kerongkong serta kesukaran bernafas kepada mereka yang sensitif.









READMORE
 
Reactions: 

how to be pro???